Retete de slabit cu quinoa

Retete cu quinoa de slabit, Ingrediente pentru 13-15 bucati:

Concluzie Ce este Quinoa?

retete cu quinoa de slabit

Quinoa, cereala antica sau pseudocereala, este un aliment dens nutritiv, o proteina complexa care contine toti aminoacizii esentiali, spre deosebire de grau, orez si alte cereale din a carora componenta lipseste unul sau mai multi aminoacizi. Quinoa este o planta veche ce dateaza de de ani si este originara din partile muntoase ale Sudului Africii. Considerata a fi o pseudocereala, este cultivata pentru semintele sale comestibile. Semintele de quinoa sunt plate, au forma ovala si, de obicei, culoarea galben ce arde grasimea, dar culoarea poate varia de la roz pana la negru si gustul poate varia de la amarui la dulce.

Gustul amariu al acestor seminte este mai bogat in antioxidanti decat cel dulce, dar ambele tipuri sunt benefice sanatatii. Anul este declarat retete cu quinoa de retete cu quinoa de slabit Quinoa de catre ONU. Acum este ceva obisnuit sa gasesti quinoa in magazinele si raioanele de specialitate dar si multe produse pe baza de sau cu quinoa.

Quinoa: proprietati si beneficii A inceput sa castige popularitate recent datorita efectelor benefice asupra sanatatii. Vine cu un profil nutritional unic, fiind bogata in proteine, vitamine, minerale, antioxidante si minerale, comparativ cu alte cereale.

retete cu quinoa de slabit

Este un aliment dens nutritiv O portie de quinoa gatita g iti aduce 4g de grasimi, 8g de proteine si 39 de grame de carbohidrati, dintre care 5g de proteine conforma USDA. In plus, nu este modificata genetic, nu contine gluten si, de cele mai multe ori, provinde din cultura BIO.

Este bogata in fibre Quinoa este o sursa importanta de fibre.

retete cu quinoa de slabit

Aceasta contine aproximativ 5g de fibre alimentare la o cana gatita. Majoritatea fibrelor gasite in aceasta planta reprezinta fibre insolubile necesare mentinerii unui sistem digestiv sanatos. Hrana bogata in fibre insolubile instaleaza si mentine senzatia de satietate. Este bogata in proteine O cana de quinoa contine 8 grame de proteine si de calorii.

Salată mexicană de quinoa cu avocado, fasole neagră și porumb

Aceasta planta contine echivalentul proteic al unui ou spre exemplu, sau a o de grame de pui, peste sau orice fel de proteina animala.

Consumul de ALA scade riscul de incidenta a unui atac de cord, reduce tensiunea arteriala si colesterolul. Contine cantitati mari de flavonoizi Dintre care quercetina si campferolul au fost studiate in experimentele pe animale si asociate cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind anti-inflamatoare, anti-virale, anti-cancer si anti-deprimante.

Nu contine gluten Foarte multi oameni si-au schimbat stilul de viata, incercand sa consume cat mai putin gluten, nu numai celiaci cunoscuti pentru intoleranta la gluten.

Mod de preparare:

Glutenul poate impiedica absorbtia eficienta a susbstantelor nutritive a alimentelor in corp si poate perturba buna functionare a retete cu quinoa de slabit digestiv, producand balanori, disconfort abdominal si un anumit grad de inflamare a organismului.

Este bogata in antioxidanti Antioxidantii au un rol important in preventia bolilor cardio-vasculare, a diabetului, a osteoporozei si chiar a cancerului. Quinoa este astfel considerata a fi un aliment miraculous datorita numeroaselor surse de vitamine precum fier, magneziu, calciu, potasiu etc. Un studiu a concluzionat ca quinoa are cel mai inalt procentaj de antioxidanti atat din clasa cerealelor cat si din cea a legumelor insa nivelul antioxidantilor poate decreste odata ce aceasta planta este gatita; unii compusi pot fi eliminati prin fierbere, prajire si prin spalare.

Contine toti cei 9 aminoacizi esentiali Tocmai de aceea quinoa este considerata o proteina complexa spre deosebire de alte retete cu quinoa de slabit carora le lipsesc unul sau multi aminoacizi esentiali.

Sunt numiti esentiali pentru ca corpul nu ii poate produce si trebuie sa-i luam din alimentatie pentru o buna functionare a organismului nostru. Are un indice glicemic scazut Indicele glicemic arata cat de repede reusesc alimentele consumata sa creasca nivelul de zahar din sange si este masurat pe o scala de la 0 la Alimentele cu indice glicemic mai mic de 55 sunt considerate alimente cu IG scazut care elibereaza treptat zaharul in sange si pastreaza senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Navigare în articol

Quinoa are un IG de 53 si o incarcatura moderata Te poate ajuta sa slabesti Quinoa este un aliment dietetic si te poate ajuta sa pierzi cateva kilograme in plus datorita senzatie de satietate si a aportului caloric redus pe care le ofera. Este usor de consumat Quinoa se gateste la fel ca si orezul, simplu si rapid. Dupa ce se clatesc bine, se tin la inmuiat un sfert de ora, se clatesc iar si fierb in apa o cana de quinoa se fierbe in doua cani de apa. Se poate consuma la micul dejun in locul cerealelor, cu iaurt si fructe sau ca garnitura, cu legume si carne.

Reteta Quinoa cu legume

Quinoa alba, rosie si neagra Fara gluten, o proteina completa, bogata in micronutrienti esentiali pentru sanatatea organismului, se poate gasi in in majoritatea supermarketurilor dar si in magazinele de specialitate, sub forma de seminte, fulgi, retete cu quinoa de slabit sau ca ingredient principal in diferite alimente paine, paste, amestecuri de orez etc.

Multi sunt familiarizati cu quinoa alba, de altfel cel mai raspandit tip de quinoa si cel mai ieftin. Exista, insa si alte tipuri de quinoa, dintre care cele mai des intalnite pe rafurile magazinelor sunt semintele rosii si negre, sau un amestec intre cele trei varietati.

Cu un profil nutritional similar, difera totusi in materie de colorit, gust, textura si timpi de preparare. Profil nutritional Din punct de vedere nutritional, cele trei tipuri de seminte de quinoa au beneficii similare. Quinoa alba are un continut usor mai ridicat de grasimi si usor mai retete cu quinoa de slabit de carbohidrati. Quinoa rosie are continut usor mai ridicat de proteine si fibre decat quinoa alba, fiind mai bogata in slabit 5 kg intr-o luna riboflavina.

Modul de gatire Toate cele trei tipuri de quinoa se gatesc prin fierbere.

Este ideala daca tii cura de slabire, daca te hranesti sanatos si daca esti o persoana ocupata, mereu pe fuga.

Timpii difera in functie de gradul de procesare. Quinoa alba se gateste cel mai repede, pe cand quinoa neagra are nevoie de 5 sau mai multe minute pentru a ajunge la textura dorita. Culoare, textura si gust Quinoa alba este cel mai des intalnit tip de quinoa. Are un gust subtil de nuca si capata o textura pufoasa atunci cand este gatita. Cel mai des este folosita in preparate cu umpluturi sau pilaf. Quinoa rosie reuseste sa-si pastreze mai bine forma dupa gatit decat quinoa alba, fiind potrivita pentru a fi servita in salate reci si alte preparate in care se doreste sa se simta textura bobului intreg.

Reprezinta si o modalitate grozava de a aduce culoare in farfurie.

Retete de slabit cu quinoa

Quinoa neagra are un gust usor mai dulce decat quinoa alba, este mai crocanta si isi pastreaza culoarea contrastanta in timpul si dupa preparare. La fel ca si quinoa rosie, isi pastreaza mai bine forma in timpul prepararii iar boabele nu prea se mai lipesc intre ele.

Bineinteles, exista si variante amestecate de quinoa, bicolore sau tricolore, caz in care ambalajul reuneste toate cele trei culori, o optiune groazava de a te bucura de diversitate cromatice, gusturi usor distincte si texturi diferite. Pret Pretul difera in functie de producator, comerciant dar si culoarea semintelor. Dintre cele trei tipuri de quinoa, varianta alba este cea mai ieftina. Quinoa, in special cea organica, poate parea scumpa insa trebuie sa iei in calcul ca semintele isi tripleaza volumul dupa fierbere si livreaza mai multe substante nutritive decat orezul sau alte cereale.

retete cu quinoa de slabit

Pe langa seminte, quinoa se poate gasi si sub forma de faina fara gluten se poate inlocui jumatate din cantitatea de faina alba cu faina de quinoa in cazul preparatelor de panificatie sau poate substitui integral faina alba in cazul produselor de patiserie sau fulgi.

Mult mai usor de preparat decat semintele, se oparesc timp de minute si pot substitui cerealele cu gluten la micul dejun, pot fi folositi in diferite amestecuri, precum chiftelutele, se pot adauga in budinci sau pot fi folositi pentru a ingrosa diferite supe. Lipsa aromei poate fi considerat un lucru bun doarece ii creste versatilitatea de a fi folosita in diferite retete, aceasta putand fi gatita cu pui, vita, sau legume.

Quinoa poate fi un substitut pentru orez, paste sau supe. Aceasta poate fi procesata si transformata in faina pentru a fi folosita ca inlocuitor pentru faina cu gluten. Quinoa se foloseste si in salate ca si baza, poate fi mancata ca cereale, clatite bogate in proteine. Asadar, quinoa creste volumul satietatii dupa masa si intre mese, este un substitut pentru alte cereale si poate fi incorporate intr-o varietate diversa de diete de la retete cu quinoa de slabit si pana la cereale.

Se adauga intr-o craticioara, se toarna apa, se asezoneaza cu sare si se da retete cu quinoa de slabit clocot. Dupa primul clocot, se reduce focul la mic, se acopera cratita cu capac si continua sa se fiarba timp de minute pana cand lichidul este complet absorbit. Se ia de pe foc si se infoaie cu ajutorul unei furculite, separand boabele. Retine: Dintr-o ceasca de quinoa uscata, se obtin aproximativ trei cesti de quinoa gatita.

Trucuri pentru a gati o portie de Quinoa perfecta Verifica daca quinoa trebuie clatita. Quinoa creste cu un strat protector numit saponina. Aceasta coaja are un gust amarui, insa, din fericire este usor de clatiti. Cele mai multe tipuri de quinoa pe care le gasesti in magazine sunt pre-clatite si nu contin saponina. Cu toate acestea, este o idee buna sa treci quinoa printr-un jet de apa. Soteaza quinoa in ulei. Daca vrei sa obtii un gust mai pronuntat al preparatului final, soteaza quinoa intr-o tigaie cu putin ulei de masline, pana capata o culoare aurie.

Se amesteca incontinuu iar apoi se toarna apa retete cu quinoa de slabit. Fierbe quinoa in supa concentrata de legume sau pui. Inlocuind apa cu supa concentrata, obtii o quinoa mult mai gustoasa, cu un gust intensificat. Cu un gust usor neutru la baza, va imprumuta din aromele supei concentrate Lasa quinoa sa se odihneasca.

Dupa ce ai luat-o de pe foc, foloseste o retete cu quinoa de slabit pentru a infoaie boabele. Acorda-i cateva minute sa se odihneasca inainte de a o consuma.

Rețete cu quinoa

Acum ca ai invatat cum se gateste quinoa, afla cum poti s-o consumi. Quinoa gatita este servita, de cele mai multe ori, ca garnitura pentru un fel principal de mancare. Amestecata cu legume, se transforma intr-un fel principal. Quinoa fiarta si racita se poate adauga in salate sau sandvisuri sau poate constitui ingredient de baza pentru prepararea chiftelutelor vegetale.

Ingrediente

Salata din quinoa, spanac si branza feta Sa mananci in fiecare zi cate o salata poate fi cel mai sanatos retete cu quinoa de slabit alimentar pe care ti-l poti insusi intr-o cum slăbesc eficient. Crezi ca poate deveni plictisitor? Nu si daca diversifici permanent. Acesta este unul dintre motivele pentru care-ti propunem saptamanal retete de salate atat de variate. Salatele se prepara rapid si reprezinta o solutie simpla si la indemana pentru o cina tarzie.

  • Retete de slabit cu quinoa
  • Dieta de slabit cu quinoa Alege din 6 salate de slabit cu seminte de quinoa - idei minunate
  • Retete de slabit care nu iti pun sanatatea in pericol
  • Dieta cu suc de rosii si lamaie
  • Slabit inainte

Usor de digerat si foarte prietenoase cu silueta, te ajuta sa consumi necesarul zilnic de legume, adauga un procent semnificativ de fibre pentru un imbunatatirea tranzitului, contin numeroase vitamine si minerale si instaleaza rapid senzatia de satietate.

O salata complexa, echilibrata din punct de vedere nutritional poate inlocui o masa principala.

Dieta de slabit cu quinoa. Cum folosim quinoa in dieta - Dietaderotatie

Ea trebuie sa contina, pe langa carbohidratii din legume si leguminoase, surse de proteine si grasimi bune. In plus, daca-ti pregatesti acasa o portie de salata, poti controla cantitatea de sare pe care o adaugi si, implicit, reduci riscul de a dezvolta toate bolile cronice asociate cu excesul de sare.

Taie si indeparteaza semintele dovleacului, presara peste el putin ulei de masline, sare si piper si aseaza-l intr-un vas de cuptor termorezistent. Adauga cateii de usturoi si ceapa tocata si toarna din nou retete cu quinoa de slabit de masline, sare si piper. Coace dovleacul pentru de minute pana poate fi patruns cu usurinta cu ajutorul unei furculite.

In timp ce dovleacul se coace, gateste quinoa in functie de instructiunile de pe ambalaj. Pentru a avea un gust mai bun, inlocuieste cantitatea de apa necesara cu supa concentrata de legume.